טיפול בצלקות אקנה

אקנה נחשבת לתופעה שכיחה בעיקר בקרב בני נוער ומתבגרים לעיתים רחוקות אף מבוגרים סובלים מתופעה זו, הבעיה עלולה להפוך למטרד קשה בעיקר בגיל ההתבגרות כאשר מודעים למראה ומעוניינים להשתלב חברתית. ברוב המקרים האקנה מתפרצת ומופיעה כפצעים קטנים ומטרידים על עור הפנים, פצעי האקנה גורמים לעוגמת נפש, לפגיעה משמעותית במראה האסתטי ולפגיעה מהותית בדימוי ובביטחון העצמי.
בקליניקה RHH Anti-Aging System מתמחים בין היתר בהתאמת טיפול בצלקות אקנה למאפייני המטופלים, הצוות המקצועי והמנוסה שלנו משלב טכנולוגיות חדשניות ויעילות לטיפול בצלקות שנוצרו בגלל פצעי אקנה ולהעלמתן. אנו מחזיקים בקליניקה מכשור חדשני המשלב בין מספר טכנולוגיות חדשניות ואיכותיות כדי להציע טיפול מדויק ויעיל וכדי לסייע לסובלים מצלקות האקנה

טיפול בצלקות אקנה

מהן הסיבות לאקנה?

פצעי אקנה, המכונים גם פצעי בגרות, מופיעים על עור הפנים עקב הפרשה מוגברת של בלוטות החלב בעור. בלוטות החלב ממוקמות מתחת לשכבת הדרמיס, הן מייצרות ומפרישות חלב שמן טבעי השומר על העור חלק. ההפרשה המוגברת, יחד עם הצטברות תאי עור מתים, גורמת לחסימת הנקבוביות ויוצרת תנאים אידיאליים להתפתחות חיידקים וזיהום, כך נוצרים הפצעים, כאשר זקיק השיער הנחסם גורם להתפתחות חיידקים הגורמים להיווצרות דלקת.
נגעי האקנה מתפתחים סביב זקיקי השיער, הם יכולים להיות דלקתיים או לא דלקתיים. פצע אקנה בודד ולא דלקתי מכונה קומדון. יש בקומדון מצבור חלב המופיע כראש שחור או לבן. כתוצאה מהתפתחות חיידקים באזור מתחיל תהליך דלקתי הגורם להופעת הפצעים בעיקר באזור עור הפנים, אך פצעי אקנה יכולים להופיע גם באזור הגב העליון ו/או והחזה העליון. במצבים קשים וחמורים של אקנה עלולים להתפתח ציסטות מתחת לפני העור, אם הן נקרעות הזיהום מתפשט ועלול לגרום להיווצרות צלקות, לכן חשוב לטפל בנגעי האקנה בהקדם האפשרי.
יש מספר סיבות עיקריות להתפתחות אקנה:

• חוסר איזון הורמונלי המאפיין את גיל ההתבגרות (בעיקר ההורמון הזכרי).
• לחץ נפשי וסטרס.
• תזונה לקויה.
• גנטיקה.
• עישון.
• זיהום אוויר חמור.
• וסת.
• היגיינה של העור.

סוגי פצעים ושיטות טיפול

חשוב לציין כי אקנה מוגדרת כמחלה דלקתית הורמונלית, היא גורמת במקרים רבים לחטטים ולצלקות על העור, בעיקר באזור הפנים אך לא רק. לכן, אנחנו, בקליניקה RHH Anti-Aging System נעזרים במכשיר מתקדם וחדשני לצורך טיפול בנגעי האקנה ולשיפור ניכר במראה הצלקות שנוצרו בגלל הבעיה, את התוצאות תוכלו לראות כבר אחרי הטיפול הראשון.
פצעי אקנה יכולים להופיע בשלוש צורות:
• אקנה קומדונלי – במצב זה מופיעים נגעים לא דלקתיים, הקומדונים יכולים להופיע בשתי צורות – קומדון לבן או קומדון שחור. קומדון לבן מופיע כאשר הפצעון לא נחשף לחמצן, וקומדון שחור מופיע לאחר חשיפה לחמצן.
• אקנה דלקתי – הופעה של פצעים דלקתיים מסוג פפולות ופוסטולות, שטחיים או עמוקים. הפפולות הן פצעוני אקנה דלקתיים ושטחיים.
• אקנה נודולרי – כאשר הנגעים הדלקתיים מגיעים לגודל 5 מ"מ ומעלה ובעת מגע בנגע חשים כאב, הנגעים מכונים נודולים, ובמקרים רבים מתפתחות צלקות.
לאקנה בדרגה קלה מקובל להתאים טיפול תרופתי ושימוש בתכשירים אותם יש למרוח על העור. ניתן למרוח רטינואידים מקומיים סינתטיים לצורך טיפול באקנה קומדונלית ודלקתית וכטיפול משמר. אפשר להשתמש גם בתכשיר אנטי בקטריאלי כמו בנזיל פרוקסיד, ובהתאם לצורך יש לקחת אנטיביוטיקה.
כמו כן, תהליך הטיפול כולל בדרך כלל שינוי תזונתי, הקפדה על היגיינה של העור, שטיפת עור פנים בעזרת מוצרים עדינים יחסית ובתדירות של פעם עד פעמיים ביום בלבד.

סוגי צלקות והטיפול המומלץ

יש 4 סוגי צלקות אקנה:

• צלקת ROLLING המאופיינת כשקעים בצורת גלים על פני העור.
• צלקת ICE PICK המאופיינת כשקע נקודתי.
• צלקת היפרטרופית הנראית כמו גוש קטן על העור.
• צלקת BOXCAR המאופיינת כשקע יחסית רחב ובצורת מרובע.

חשוב לציין כי ברוב המקרים סובלים מכמה סוגי צלקות, לכן יש להתאים טיפול בצלקות אקנה לאחר אבחון מקצועי על ידי רופא מנוסה. הטיפולים המומלצים הם:

• מכשור טכנולוגי מתקדם עם טכנולוגיות גלי אור באורכים מתאימים לטיפול באקנה, זהו פתרון יעיל ומוכח לריפוי פצעים והעלמת צלקות אקנה, הידית המיוחדת מטפלת בעומק הבעיה בשכבה הפנימית והתוצאה – הפסקת הדלקת התת עורית וגילוי שכבה חדשה וחלקה.

RHH Anti-Aging System
להראות טוב, להרגיש נפלא